Nasza szkoła prowadzi zajęcia fizjoterapii i integracji sensomotorycznej.
Terapia Integracji Sensomotorycznej ma za zadanie dostarczenie dziecku określonych bodźców sensorycznych w sposób bezpieczny i kontrolowany. Stymulacja poszczególnych układów naszego ciała, które wymagają wsparcia poprzez dostarczenie specyficznych, wybranych bodźców, wpływa na poprawę funkcjonowania w życiu codziennym naszych uczniów. Terapia ta najczęściej przyjmuje postać ukierunkowanej na potrzeby sensoryczne naszego ucznia zabawy. W czasie jej trwania terapeuta dostosowuje trudność zadań, ćwiczeń do poziomu funkcjonowania dziecka, jego stanu emocjonalnego oraz pobudzenia psycho- ruchowego.
Indywidualne podejście terapeuty do każdego naszego ucznia, stworzenie atmosfery bezpieczeństwa, akceptacji i poszanowania; przyczynia się do rozwoju wewnętrznych potrzeb ucznia, zdobywania przez niego nowych umiejętności i kompetencji ruchowych.
W dziecku pojawia się chęć poznawania i eksplorowania środowiska w sposób bardziej celowy i kontrolowany przez niego. Dostarczenie odpowiednich bodźców sensorycznych przyczynia się do zaspokojenia potrzeb psycho- ruchowych ucznia. Terapeuta stwarza możliwość odniesienia i przeżycia przez dziecko sukcesu z podjętych oddziaływań terapeutycznych. W efekcie uczeń ma możliwość budowania swojej wartości i podnoszenia samooceny. Fakt, że potrafi, może zrobić coś więcej, coś nowego jest solidną podstawą, zachęcającą go do dalszego rozwoju oraz podejmowania nowych, coraz trudniejszych zadań.
Terapię tą kierujemy do naszych uczniów z diagnozą autyzmu, niepełnosprawności intelektualnej oraz ze sprzężonymi zaburzeniami. Jest ona skuteczną metodą w usprawnianiu trudności z obszaru:
umiejętności ruchowych ( opóźniony rozwój ruchowy, słaba koordynacja ruchowa, trudności z utrzymaniem równowagi, negatywna reakcja na ruch, niepewność grawitacyjna, choroba lokomocyjna , );
problemów emocjonalnych ( kłopoty z koncentracją uwag, nadmierna wrażliwość, wysokie pobudzenie psycho-ruchowe, często towarzyszące ADHD,);
opanowywania umiejętności szkolnych (kłopoty z zapamiętywaniem i motywacją do uczenia się, problemy dysleksji, dysgrafii, dysortografii,);
nadwrażliwości lub zbyt małej wrażliwości na różne bodźce sensoryczne m.in. słuchowe, dotykowe, węchowe,smakowe.

Zajęcia fizjoterapii są kierowane dla uczniów z zdiagnozowanymi wadami ciała np. wady postawy, z wszelakimi zespołami, którym towarzyszą różnego rodzaju dysfunkcje ciała , dla dzieci z m.p.dz. oraz innymi zaburzeniami neurologicznymi. Proponujemy je uczniom, którzy ulegli wypadkom (złamania, skręcenia itp.) oraz jako kontynuacja leczenia pooperacyjnego. W trakcie zajęć terapeuta dostosowuje odpowiedni zestaw ćwiczeń, którego celem jest osiągnięcie określonych rezultatów np. korekcja wady, zwiększenie zakresu ruchomości, nabycie nowych umiejętności ruchowych z obszaru motoryki dużej i małej, wspomożenie określonego procesu leczenia. W naszym oddziaływaniu fizjoterapeutycznym wykorzystujemy również masaż, pinoterapię, kinezjotaping, terapię punktów spustowych oraz wiele innych. Chcemy, by nasze działanie było jak najbardziej kompletne, wszechstronne i niosło szeroko rozumiany efekt terapeutyczny. W bezpiecznej atmosferze indywidualnego kontaktu, uczeń ma możliwość podjąć działania, które służą polepszeniu jego codziennego funkcjonowania. Rozmowa z fizjoterapeutą na temat trudności dziecka, możliwości podjęcia przez ucznia samodzielnego, kompensacyjnego oddziaływania wpływa niejednokrotnie na zwiększanie samoświadomości ucznia, buduje chęć podejmowania działań służących poprawie jego funkcjonowania. Przyczynia się do rozwijania poczucia własnego sprawstwa, zwiększając jego poczucie wartości.

Terapeuci w ramach zajęć Integracji sensorycznej oraz fizjoterapii prowadzą konsultacje dla rodziców, którzy czynnie chcą włączyć się w proces usprawniania swojego dziecka. Stwarzają możliwość rozmowy na tematy nurtujące rodzica, a dotyczące usprawniania jego dziecka. Terapeuta z rodzicem ustala wspólne działania, które kontynuowane są zarówno w warunkach szkolnych jak i domowych. Działamy dla dobra naszych dzieci, licząc, iż wspólna współpraca przyniesie jeszcze większe, pożądane efekty.